Masz pomysł na sklep? W takim razie musisz to przeczytać!

0
2409

Wśród małych i średnich przedsiębiorców dominuje działalność handlowa i w zasadzie nie ma się czemu dziwić. W dobie e-sklepów do prowadzenia własnego biznesu wystarczy komputer z dostępem do sieci i głowa na karku. Poza tym, Polacy bardzo ochoczo przystępują do franchisingu i jak grzyby po deszczu powstają nowe markety spożywcze, butiki odzieżowe czy sklepy kosmetyczne pod szyldem znanej marki. Prowadzenie sklepu – w jakiejkolwiek formie – wydaje się zatem najmniej skomplikowanym rodzajem działalności. Ale jak znaleźć dobry pomysł na sklep, skoro w branży handlowej wymyślono już prawie wszystko?

Niszowe pomysły na sklep – jedyna taka firma na rynku

Znalezienie niszy w handlu to temat wymagający burzy mózgów, jednak z pewnością wart kilku nieprzespanych nocy. Co zyskasz, proponując klientom unikatowe produkty, których próżno szukać w innych sklepach? Przede wszystkim nie musisz walczyć z konkurencją, w końcu Twoja firma jest jedyna na rynku! Poza tym, firma startująca na mniejszym rynku nie musi posiadać dużego kapitału na start (w porównaniu z mocno wyeksploatowanymi rynkami). W dodatku jeśli trafisz do swojej grupy docelowej, zyskasz lojalnych klientów – przynajmniej dopóki na rynku nie pojawi się bardziej atrakcyjna alternatywa. Unikatowy asortyment zapewnia również niezależność, gdyż możesz prowadzić biznes po swojemu, nie zważając na ceny czy towary konkurencji. Nie przychodzi Ci do głowy żaden niszowy pomysł na sklep? Oto kilka kreatywnych propozycji:

  • meble i wyposażenie wnętrz z upcyklingu, np. żyrandole z łańcuchów rowerowych, wieszaki z miedzianych rurek
  • brzydkie maskotki – słodkie misie dosłownie zalewają rynek zabawek, ale straszne i mało sympatyczne maskotki zdecydowanie wyróżniają się na tle komercji
  • jogurciarnia – skoro lodziarnie na dobre zadomowiły się w Polsce, warto zaproponować klientom coś równie smacznego, a zarazem zdrowszego
  • komis specjalizujący się w pierścionkach zaręczynowych – na tym biznesie zarobisz nie tylko Ty, ale również zranione kobiety i panowie, którzy dostali kosza w odpowiedzi na pytanie „wyjdziesz za mnie?”

Jak założyć własny sklep, żeby odnieść sukces?

Zanim zaczniesz realizować swój pomysł na sklep, musisz przede wszystkim dokonać analizy rynku. Nawet najlepszy produkt będzie zalegał na półkach, jeśli Twoja grupa docelowa będzie omijać miejsce sprzedaży szerokim łukiem. Wbrew pozorom, również duże centrum handlowe nie gwarantuje zysków, jeśli będziesz sprzedawać towary zupełnie niezgodne z profilem konsumenta najczęściej odwiedzającego dany przybytek.

Weź również pod uwagę, że najlepszym wabikiem na klienta są niskie ceny oraz atrakcyjne programy promocyjne. Nic tak nie zachęci konsumentów do zakupów jak loteria z nagrodami czy system gromadzenia i wymiany punktów na produkty.

Jeśli wolisz założyć sklep internetowy, musisz rozważyć co będzie bardziej opłacalne – dropshipinng (wysyłka towaru bezpośrednio od producenta lub hurtowni) czy przechowywanie towarów w domu/lokalu firmowy i wysyłane paczek osobiście.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ