Czy wiesz, że 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google? Jest ona najpopularniejszym miejscem zdobywania informacji w sieci. Z tego powodu, planując strategię pozycjonowania, warto skonfigurować swój plan właśnie pod tę przeglądarkę. Dowiedz się więc, jak wygląda proces SEO i o czym warto pamiętać, optymalizując swoją witrynę.
Zachęcamy do dowiedzenia się więcej na temat pozycjonowania na stronie www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/, gdzie poznasz działanie mechanizmu wyszukiwarek internetowych oraz znaczenie słów kluczowych w tym kontekście.
SEO – o co chodzi?
Search Engine Optimization, to szereg działań optymalizacyjnych wpływających na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Ich celem jest uzyskanie jak najlepszego miejsca rankingowego, wsparcie ruchu w witrynie, a w przypadku sklepów internetowych – konwersji. Są to więc efektywne metody promocyjne polegające na zwiększeniu popularności marki w sieci na tle konkurencji.
Różnice pomiędzy SEO a SEM
Zdarza się, że pojęcia te są stosowane wymiennie, jednak ich zakres zasadniczo się różni. SEO dotyczy jedynie organicznych, czyli darmowych, wyników wyszukiwania. SEM, czyli Search Engine Marketing, jest znacznie szerszym działaniem, w którego skład wchodzi optymalizacja oraz płatne wyniki. Mowa tutaj o działaniach reklamowych oraz sponsorskich, takich jak PPC (Pay Per Click).
Reklama PPC
Potocznie są to tak zwane reklamy za kliknięcie. W tym przypadku płatność pobierana jest dopiero po kliknięciu, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Pozwalają one na zawężenie grupy docelowej oraz jej monitorowanie. Sięgają po nie przede wszystkim witryny e-Commerce cieszące się bogatą ofertą produktową i usługową.
Na czym polega pozycjonowanie?
Internet jest ogromną przestrzenią informacji, która nieustannie powiększa swój zasób danych. Każdego dnia rośnie liczba internautów oraz stron internetowych. Celem każdej wyszukiwarki, nie tylko Google, jest jak najlepsze dopasowanie treści do zapytań i intencji odbiorców. Aby ten proces przebiegał pomyślnie, wprowadzone zostały algorytmy klasyfikujące, szeregujące i oceniające publikowane treści.
Wielu właścicieli stron zastanawia się, jak długo trwa proces pozycjonowania i optymalizacji witryny. Niestety musimy ściągnąć Was na ziemię, ponieważ działania te się nie kończą. Dlaczego tak jest? Wynika to właśnie z pracy algorytmów, które są systematycznie aktualizowane. W związku z tym pojawiają się nowe wytyczne i czynniki rankingowe, które musimy uwzględniać w trakcie strategii. Jednego dnia jesteś na szczycie, drugiego możesz spać w rankingu z powodu nieaktualnych elementów na stronie.
Głowa do góry!
Nie możesz się jednak zniechęcać. Najważniejsze jest zadbanie o użytkowników, każda zmiana ma na celu poprawienie jakości ich doświadczeń. Na efekty swojej pracy nie musisz czekać długo, wystarczy, że będziesz umieć komunikować się z algorytmami. Mają one na celu usprawnienie Twojej pracy, w końcu każdej wyszukiwarce zależy na odpowiednich treściach.