Czy warto dziś eksportować towary?

0
71
sprzedaż za granicę

Sprzedaż za granicę cieszy się ogromną popularnością wśród polskich firm. Eksport nie jest już niczym nowym ani zaskakującym, a wręcz przeciwnie – sprzedaż towarów firmom zagranicznym stanowi niejako zabezpieczenie w przypadku fluktuacji i różnego rodzaju zawirowań na rynkach krajowych. Dlaczego warto prowadzić sprzedaż za granicę i jakie są jej koszty?

Małe, lokalne firmy

W Polsce istnieje bardzo wiele małych przedsiębiorstw, które wydawałoby się poszukują klientów jedynie na rynkach lokalnych. Tymczasem dziś niemal każda firma otwiera się nie tylko na sprzedaż krajową, ale i sprzedaż za granicę. Współpraca z obcokrajowcami daje bowiem realne możliwości rozwoju firmy, a także przynosi spore korzyści finansowe, gdyż firma zaczyna pozyskiwać przychody w innej walucie, co zwykle jest dla niej bardzo korzystne. Dodatkowo handel zagraniczny stanowi swego rodzaju zabezpieczenie na wypadek, gdyby w kraju nastąpił krach finansowy bądź rynek nasyciłby się lub, co gorsza, przesycił towarami podobnymi do naszych. Sprzedażą za granicę trudnią się nawet jednoosobowe działalności, które często większe nadzieje pokładają w rynkach światowych niż krajowych. Globalizacja spowodowała bowiem, że wysyłka towaru poza granice kraju nie stanowi większego problemu, tak samo jak znalezienie nowego rynku zbytu.

Koszty eksportu

Choć perspektywa sprzedaży za granicę wydaje się kusząca, jest ona również kosztowna. Należy bowiem znaleźć odpowiedniego specjalistę do spraw eksportu bądź samemu wyspecjalizować się w tej dziedzinie, a także doskonale znać język obcy, aby móc bez większych problemów porozumiewać się z kontrahentami i aby nie pozostawiać niedopowiedzeń. Na szczęście dziś wystarczy znać biegle język angielski, aby móc porozumieć się z niemal całym światem. Dodatkowo w kwestiach umów eksportowych można sięgnąć po pomoc doświadczonych kancelarii prawniczych, które specjalizują się w umowach handlowych z zagranicą. To wszystko pociąga za sobą oczywiście znaczne koszty, jednak w perspektywie czasu może okazać się, że są to dobrze zainwestowane pieniądze, gdyż przychody ze sprzedaży za granicę przewyższą poniesione koszty. Warto mieć także na uwadze fakt, że dziś niemal każde działanie podjęte w firmie wymaga nakładów pieniężnych, czasem nawet znacznych. Sprzedaż za granicę jest co prawda sporym i kosztownym przedsięwzięciem, jednak z realną szansą na powodzenie, a dodatkowo może tworzyć zabezpieczenie dla firmy na wypadek niepowodzeń w kraju czy na rynku lokalnym. Warto więc sprzedawać towary nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ